رضوى الشربيني ترد على خليها تعنس: «خليها متستتة في بيت أبوها»

المصرى اليوم 0 تعليق ارسل لصديق نسخة للطباعة تبليغ

لمتابعة اخبار المرآة .. اشترك الان

تطرقت المذيعة رضوى الشربيني في برنامجها «هي وبس»، على شاشة cbc سفرة إلى هاشتاج «خليها تنعس»، والذي انطلق عبر موقع التدوين القصير تويتر يطالب الرجال بعدم الزواج.

وقالت الشربيني في تعليقها: «الهاشتاج إن دل إنما يدل على حاجة واحدة وهي أن من أطلقه عنده حاجة مش مضبوطة في دماغه، هو أنت هتتفضل عليها وتتجوزها فلما تقفش هتسبها تعنس».

وأضافت: «كل حاجة هنعملها هاشتاج يعني الأسنان غالية فنعمل هاشتاج خليها تسوس، الذهب غالي هاشتاج خليها يصدي، هو إحنا هنمشيها بالهاشتاج، هو أنتوا بتعاملوا الستات كالسلع وكل زي حاجة».

وهاجمت الشربيني الحملة، وقالت: «أي مجتمع اللي يسمح للرجال انه يعامل الست زيها زي أي حاجة، إحنا هنطلع هاشتاج خليها متستتة في بيت ابوها، أو ابوها اولي بيها، أو هي احسن من غيرك، أو خليها تريح بالك..هو أنتوا ازاي بتعلموا فيهم كده».

وختمت حديثها: «هي أحسن من غيرك دية حقيقة وحضرتك أقلتك أحسن، دي هي اللي هتشيل اسمك وعيالك، أبوها دفع فيها دم قلبه علشان تغسل هدومك، ولازم تعرف كده، عيب وأنا آسفة لكل بنت وسيدة مطلقة أو ارملة وبنقول هاشتاج انتي احسن من غيره».

انت الان تتصفح خبر بعنوان رضوى الشربيني ترد على خليها تعنس: «خليها متستتة في بيت أبوها» ونحن فى بوابة أخبار مصر لا نتحمل أى مسؤولية تجاه هذا الخبر ويمكن الرجوع الى المصدر الاصلي للخبر من هنا المصرى اليوم

أخبار ذات صلة

0 تعليق